Alkuvuoden tervehdys kyläläisillemme

4.1.2024

Vuosikokous 2024

Kirjoitathan kalenteriin ylös: Pöljän Kyläyhdistyksen vuosikokous pidetään 27.02.2024 Pöljän Kotiseutumuseolla klo 18. Käsitellään sääntömääräiset asiat, tervetuloa mukaan! Kokouksessa on äänioikeus kaikilla jäsenillämme, joita ovat vuosien 2022 tai 2023 aikana jäsenmaksunsa maksaneet henkilöt.

Haluaisitko olla jäsenemme?

Uusia jäseniä voimme ottaa vastaan jälleen vuosikokouksen jälkeen, jossa vahvistamme vuoden 2024 jäsenmaksun. Jäsenyydelläsi tuet kyläyhdistyksemme toimintaa, ylläpidät kanssamme Kulttuuripolkua, Pysäkkiä, Pikku-Marjan puistoa ja Metsämaja-kotaa sekä mahdollistat erilaisten tapahtumien toteutusta. Olisitko kiinnostunut tekemään kanssamme enemmän? Ole yhteydessä puheenjohtajaamme Eijaan (eija@poljankyla.com / p. 050 3213122) tai sihteeriimme Lauraan (laura@poljankyla.com).

Kehto-hanke

Pöljän kylä on mukana Kehto - Kyläkeskusten kehittämisen toimintamalli-hankkeessa, jossa selvitetään eri toimijoiden ja asukkaiden yhteistyön mahdollisuuksia alueen kehittämiseen osallisuusalustaa hyödyntäen. 24.11.2023 tapaamisessa Seurantalolla Timo Nenonen kertoi Pöljän kylän yleiskaavoituksen tilanteesta, joka on alkanut vuonna 2022. Suunnitelmissa on saada yli 40 uutta tonttia Pöljälle. Lisäksi Pöljän koulun läheisyyteen ja Aappolaan on laajenemassa kirkonkylän osakaava, joka mahdollistaisi uudenlaista asumista alueella. 24.11.2023 järjestetty tapaaminen ei saanut kyläläisiä liikkeelle, joten uusi kokoontuminen pidetään virtuaalisesti 15.01.2024 klo 18. Tule linjoille kotisohvaltasi oman tietokoneesi kautta tai järjestämäämme kisakatsomoon yhteisöllisempään tapaamiseen.

Tarkasta linkki täältä

Runonlausuntaa ja haitarimusiikkia –kiertue rantautuu Pöljän Seurantalolle

16.3.2024 klo 19.

Runonlausuntaa ja haitarimusiikkia-esitys on ylistyslaulu suomalaiselle runoudelle. Se on sanan, sävelen ja liikkeen yhdistävä näyttämöteos, joka tarkastelee ikiaikaisia elämän teemoja: elämää, kuolemaa ja rakkautta. Eino Leinon, Saima Harmajan, Aleksis Kiven ja Uuno Kailaan runot muistuttavat meitä siitä, keitä me olemme ja mistä me tulemme. Ja mikä on matkamme määrä?

Tilaisuuden kesto on 2 tuntia sisältäen 20 min väliajan.

Lippuja on saatavilla ainoastaan lippu.fi kautta.